Till innehåll på sidan
Utbildning
Utbildning
close
Forskning
Forskning
close
Samverkan
Samverkan
close
Om KTH
Om KTH
close
Bibliotek
Bibliotek
close
Close
Utbildning
Close
Forskning
Close
Samverkan
Close
Om KTH
Close
Bibliotek
Close
Huvudmeny
Close
Utbildning
Huvudmeny
Close
Forskning
Huvudmeny
Close
Samverkan
Huvudmeny
Close
Om KTH
Huvudmeny
Close
Bibliotek
Sök
Sök på KTH:s webbplats
Sök
English
Meny
KTH
Lärande
Forskning
Avslutade projekt
Forskning
Close
Forskning
Forskning
Lärande
Digitalt lärande forskningsområdet
Global kompetens
HEOS - Studier i den högre utbildningens organisering
Ingenjörsutbildning i samhället
Teknikens och naturvetenskapens didaktik
Pågående projekt
Avslutade projekt
Publikationer
Avslutade projekt
Avslutade projekt inom institutionen för lärande.
TA VIE: Verktyg för att förbättra och bedöma värdet av internationell erfarenhet för ingenjörer.
Performance-based governance in academia
Increasing Gender diversity in STEM - INGDV
Effects of changes in leadership and management structures in Nordic higher education
The Nordic Engineering Hub
Digitalt berättande
Elevers mobilanvändning i teknikundervisning
TalkMath
Teknikanvändningen från ett patientperspektiv
Blending Swedish - praktiknära forskning om blandad lärmiljö
StARS – Organisatorisk respons och strategival i ett föränderligt högskolelandskap 1993-2013
Hands-on i undervisning i datorprogrammering
Undervisning om klimatförändringar, i teknik
Hur påverkas lärares syn på ämnens innehåll när betyg och nationella prov införs
Board games in secondary/higher education
Projektet PAUS – Personrörlighet för Akademin