Till innehåll på sidan

Institutionen för lärande

En genomtänkt ansats till livslångt lärande är viktig för framtiden och för Sverige. Lärande på KTH har samlat forskning kring lärande i STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), global kompetens och digitalt lärande för att kunna ta ett helhetsgrepp på forskning i lärande på alla nivåer, från förskolan till högskolan.

En banner bild med ett barn som forskar, telfon, KTH bilbiotek och Stad skyline illustration

Forskningen på Lärande

Du har tidigare nekat visning av innehåll av typen "Extern media". Vill du visa innehållet?

Lärande på 2 min

Du har tidigare nekat visning av innehåll av typen "Extern media". Vill du visa innehållet?

Organisation

Institutionen för lärande tillhör Skolan för industriell teknik och management (ITM) och är organiserat i tre avdelningar och ett centrum:

Forskningsområden

Samhällsnytta 

Stefan och Malin sitter i öppen ljus miljö vid varsin dator och samspelar.
Stefan Stenbom och Malin Jansson vid Digitalt Lärande är engagerade i projektet.

8 miljoner till Mattecoach på nätet

Med 8 fräscha miljoner från Erling-Perssons stiftelse ska Mattecoach på nätet spridas till fler ställen i landet och mattecoacherna ska bli fler.

Läs artikeln
Svart tavla med enkla matematiska formler.
Foto: Chuk Yong på Pixabay

KTH-forskning vässar skolors lärande

Tre Stockholmskommuner har fått chansen att både bidra till och ta del av forskning som KTH:s lärarstudenter gör i sina examensarbeten. Projektet "KULF" som leds från Institutionen för Lärande har fåt...

Läs artikeln

Aktuellt på Lärande