Experimentell metodik inom robotikämnet
Eget projektarbete
Skriftlig presentation för vetenskaplig publikation, specifikt konferensartiklar (IEEE)
DD2411 Forskningsprojekt i robotik, perception och inlärning 15,0 hp
Se kurshemsidan: https://www.kth.se/social/course/DD2411/
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för VT 2025 RPRPL21 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2026-12-31
- Perioder
VT 2025: P3 (4,0 hp), P4 (3,5 hp)
HT 2025: P1 (4,0 hp), P2 (3,5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
60208
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Sökbar för studenter antagna på masterprogram under förutsättning att kursen kan ingå i programmet.
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Christian Smith (ccs@kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan DD2411 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avklarad kurs ska du kunna:
• Planera, genomföra och utvärdera experiment inom ämnesområdet
• Presentera metodik och resultat i tal och skrift
•
I syfte att:
• Kunna delta professionellt i experimentell verksamhet inom robotikområdet
• Ha en god grund för forskarstudier inom ämnet
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
DD2410 Introduktion till robotik, eller motsvarande kurs.
Utrustning
Kurslitteratur
Individuellt anpassad efter projektet, bestäms i samråd med kursledaren i samband med kursstart
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO2 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Kontaktperson
Övrig information
Du måste avtala val av projektuppgift och handledare med kursansvarig innan du kan påbörja kursen.
I denna kurs tillämpas EECS hederskodex, se:
http://www.kth.se/eecs/utbildning/hederskodex