Experimentell metodik inom robotikämnet
Eget projektarbete
Skriftlig presentation för vetenskaplig publikation, specifikt konferensartiklar (IEEE)
DD2411 Forskningsprojekt i robotik, perception och inlärning 15,0 hp

Se kurshemsidan: https://www.kth.se/social/course/DD2411/
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för VT 2025 RPRPL21 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2026-12-31
- Perioder
VT 2025: P3 (4,0 hp), P4 (3,5 hp)
HT 2025: P1 (4,0 hp), P2 (3,5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
60208
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Sökbar för studenter antagna på masterprogram under förutsättning att kursen kan ingå i programmet.
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan DD2411 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avklarad kurs ska du kunna:
• Planera, genomföra och utvärdera experiment inom ämnesområdet
• Presentera metodik och resultat i tal och skrift
•
I syfte att:
• Kunna delta professionellt i experimentell verksamhet inom robotikområdet
• Ha en god grund för forskarstudier inom ämnet
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
DD2410 Introduktion till robotik, eller motsvarande kurs.
Kurslitteratur
Individuellt anpassad efter projektet, bestäms i samråd med kursledaren i samband med kursstart
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO2 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Övrig information
Du måste avtala val av projektuppgift och handledare med kursansvarig innan du kan påbörja kursen.
I denna kurs tillämpas EECS hederskodex, se:
http://www.kth.se/eecs/utbildning/hederskodex