Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Kontakta IT-Support

Information vid kontakt med IT-Support.

Kontakta IT-Support

Om du behöver hjälp av IT-Support kan du använda portalen för IT-ärenden , skicka ett e-postmeddelande, ringa eller besöka KTH Entré.

Att tänka på innan du kontaktar oss

Vänligen notera att vi endast ger support på IT-tjänster och hårdvara kopplade till KTH. Vi har inte möjlighet att hjälpa till med problem som rör privat hårdvara eller tjänster som ej tillhandahålls av KTH.

Ge gärna så mycket information som möjligt när du kontaktar oss samt använd gärna din KTH e-postadress för en smidigare ärendehantering.

Är du ny student?

Kolla igenom sidan Kom igång med IT-miljön  för att se om svaret på din fråga redan finns samt lära dig mer om våran IT-miljö.

Gå igenom aktuell Driftsinformation  för att se om ditt ärende eller fel korrelerar med informationen där.

Kontaktuppgifter och öppettider

Kontakta IT-support via portalen för IT-ärenden
E-post: it-support@kth.se
Telefonnummer: 08-790 6600
Telefontider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30

KTH Kista servicecenter

KTH Kista

Kistagången 16, Kista

Servicecenter Öppettider
Måndag-fredag kl. 09.00-15.00

I Servicecenter Electrum på KTH Kista kan studenter få första linjens stöd (främst passerkorts- och kontofrågor) på plats.

KTH Flemingsberg

KTH Flemingsberg

Hälsovägen 11C, plan 5, Flemingsberg

Öppettider
Tisdag och torsdag kl. 09.30-10.30

KTH Södetälje

KTH Södertälje

Kvarnbergagatan 12, Södertälje

Öppettider
Måndag-fredag kl. 9.00-15.00