Kontakta IT-Support
Information vid kontakt med IT-Support.
Kontakta IT-Support
Om du behöver hjälp av IT-Support kan du använda portalen för IT-ärenden , skicka ett e-postmeddelande, ringa eller besöka KTH Entré.
Att tänka på innan du kontaktar oss
Vänligen notera att vi endast ger support på IT-tjänster och hårdvara kopplade till KTH. Vi har inte möjlighet att hjälpa till med problem som rör privat hårdvara eller tjänster som ej tillhandahålls av KTH.
Ge gärna så mycket information som möjligt när du kontaktar oss samt använd gärna din KTH e-postadress för en smidigare ärendehantering.
Är du ny student?
Kolla igenom sidan Kom igång med IT-miljön för att se om svaret på din fråga redan finns samt lära dig mer om våran IT-miljö.
Gå igenom aktuell Driftsinformation för att se om ditt ärende eller fel korrelerar med informationen där.
Kontaktuppgifter och öppettider
Kontakta IT-support via portalen för IT-ärenden
E-post: it-support@kth.se
Telefonnummer: 08-790 6600
Telefontider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30