Studentpublikationer vid Lärande på KTH
[1]
[2]
H. Ahnfeldt Grubb och N. Mehrabadi,
"Spela och studera : En studie om hur spelifiering kan användas i digitala studieplaner för att förändra motivation och engagemang bland universitetsstudenter,"
, 2024.
[3]
[4]
Y. Altayy och H. Antoun,
"Utformning och utvärdering av laborationsmoment för stimulering av datalogiskt tänkande bland gymnasieelever,"
, 2024.
[5]
[6]
[7]
[8]
[9]
[10]
B. Langerak och T. Sunnerdahl,
"Säker kunskap : En studie om minne och strålskyddsutbildning på ett svenskt kärnkraftverk,"
, 2024.
[11]
[12]
[13]
J. Norell och E. Svensson,
"Insikter från satellitobservationer : Förståelse av aurorans komplexitet,"
, 2024.
[14]
[15]
[16]
[17]
[18]
[19]
[20]
[21]
S. Basmaci och T. Makadsi,
"LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration,"
, 2023.
[22]
[23]
[24]
[25]
[26]
T. Ekman och C. Soori,
"Choosing the right Learning Management System : A requirements-based comparative study at a small consulting firm,"
, 2023.
[27]
[28]
[29]
[30]
[31]
[32]
E. Harvigsson och A. Treutiger,
"Att leda för säkerhet : En kvalitativ studie om skiftchefers beteenden, erfarenheter och utmaningat som ledare på ett svenskt kärnkraftverk,"
, 2023.
[33]
[34]
V. Hultén Mattsson och R. Quick,
"Datalogiskt tänkande på gymnasiet : En kartläggning inom kursen Programmering 1,"
, 2023.
[35]
E. Jacobson och V. Vilbern,
"Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education,"
, 2023.
[36]
[37]
[38]
[39]
L. Lundberg och V. Mellquist,
"Jag är inte så intresserad av detta ämne : Vad tycker högstadieelever omfysik- och teknikundervisning?,"
, 2023.
[40]
[41]
[42]
[43]
[44]
R. Sol och A. Rasch,
"Exploring the Correlation Between Reading Ability and Mathematical Ability : KTH Master thesis report,"
, 2023.
[45]
[46]
E. Uddin och L. Wettemark,
"Projektledarskap i tekniskt-organisatoriskt komplexa projekt : Applicering och utveckling av ramverk för ledarskap,"
, 2023.
[47]
[48]
[49]
[50]
[51]
[52]
[53]
[54]
[55]
E. Ervasti och S. Mathew,
"Undervisning inom ämnet CAD på gymnasiets teknikprogram : En studie baserad på intervjuer genomförda med lärare,"
, 2022.
[56]
[57]
[58]
[59]
[60]
[61]
N. Karlsson och A. Lundell,
"Early Warning System of Students Failing a Course : A Binary Classification Modelling Approach at Upper Secondary School Level,"
, 2022.
[62]
[63]
[64]
[65]
[66]
N. Lund och F. Wahlgren,
"Improving the Ericsson Design System : A comparison of best practices in industry software and web development design systems,"
, 2022.
[67]
[68]
[69]
C. Nilsson och F. Rosenberg,
"Increase Process Maturity by use of Process Models : A qualitative study on motivation, usefulness and ease of use,"
, 2022.
[70]
B. Nordin och M. Wahlström,
"Games for Change : Exploring the Effects of the Game Climate Fresk at Schneider Electric and the Climate Engagement Potential for Employees,"
, 2022.
[71]
[72]
[73]
[74]
[75]
[76]
[77]
[78]
[79]
L. Al-Bayati och A. Eddnan Husein,
"Föräldrars engagemang och påverkan på barns motivation i matematik,"
, 2021.
[80]
[81]
[82]
[83]
[84]
[85]
[86]
C. Ehrenborg Williams och C. Eivinsson,
"Gymnasiekemi under den globala pandemin COVID-19 läsåret 2020/2021 : Hur lärande och kemiundervisning påverkats utifrån ett lärar- och elevperspektiv,"
, 2021.
[87]
I. Fantenberg Niklasson och N. Wannberg,
"Att planera för avritualisering vid undervisning med GeoGebra : Design av en lärarhandledning som stödjer detkompensatoriska uppdraget i matematikundervisningen,"
, 2021.
[88]
[89]
[90]
[91]
[92]
[93]
[94]
[95]
[96]
[97]
A. Karami och R. Öven,
"Pojkars upplevelser av likvärdighet inom betygsättning i matematik i gymnasieskolan,"
, 2021.
[98]
[99]
[100]