Projektkursen syftar till att öva på tillämpning av nyvunna kunskaper i förbränningsmotorteknik och andra tillämpbara KTH-ämnen
MF2049 Förbränningsmotorteknik projektkurs 9,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2021
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan MF2049 (HT 2011–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter genomförd kurs skall studenten kunna
- genomföra ett motorutvecklings- eller undersökningsprojekt med laborativ- eller simuleringsinriktning
- tillämpa kunskaper inhämtade i förbränningsmotorteknik och övriga KTH-kurser
- bidra till utvecklingen av förbränningsmotorn eftersom projektens problemställning är av industriellt intresse
- arbeta i projektgrupp
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Förbränningsteknik 2 MF2047 eller MF2016
Rekommenderade förkunskaper
MF2048 eller motsvarande bör vara avslutat före kursstart.
Utrustning
Kurslitteratur
Bosch Automotive Handbook
Heywood. Internal Combustion Engine Fundamentals. McGraw-Hill
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projekt, 6,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- PRO2 - Projekt, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.