Upplevelsebaserad inlärning med en mix av föreläsningar och aktivt deltagande.
Studenterna förväntas arbeta gruppvis både under och utanför schemalagd tid.
KTH Södertälje
50%
61432
Normal Dagtid
Svenska
Max: 40
Sökbar för TIIPS årskurs 3 och för TIMAS SIOD år 3
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan HU1903 (VT 2024–)Upplevelsebaserad inlärning med en mix av föreläsningar och aktivt deltagande.
Studenterna förväntas arbeta gruppvis både under och utanför schemalagd tid.
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
Ledarskap av Stefan Sveningsson och Mats Alvesson, förlag Liber, ISBN 9789147094929
Nilsson Björn, Samspel i grupp, förlag: Studentlitteratur, ISBN 9789144110103
Förändringsprocesser i stora organisationer, Statskontoret, ISBN 978917220925
Bok eller pdf som är gratis att antingen hämta eller beställa från Statskontoret. http://www.statskontoret.se/publicerat/publikationer/2016/-forandringsprocesser-i-stora-organisationer
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Kursens upplägg kommer att utgå från principerna för process/innehållsrelaterad gruppdynamik, upplevelsebaserad inlärning och systemiskt tänkande. Den kommer att innehålla flera pedagogiska moment som föreläsningar, grupparbete, tillämpade övningar för att tydliggöra området som just berörs, litteraturstudier, erfarenhetsutbyte i studiegrupper samt ett projektarbete.