Föresläsningar/presentationer inom ramen för ECE skolans högre seminarier.
FLF3006 Läskurs; Högre seminarier på ECE 7,5 hp
Information per kursomgång
Information för VT 2024 Start 2024-01-16 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-01-16 - 2024-06-03
- Perioder
- P3 (4,5 hp), P4 (3,0 hp)
- Studietakt
25%
- Anmälningskod
60979
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Doktorander
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Stefan Hrastinski (stefanhr@kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FLF3006 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall den forskarstuderande
- förväntas presentera minst en text per läsår samt förväntas vara "läsare" av minst 2 texter under kursens gång.
- kunna redogöra för, diskutera och analysera i kursen presenterad forskning inom fältet "Teknikvetenskapens lärande och kommunikation".
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörig är den som är antagen till forskarutbilding i "Teknikvetenskapens lärande och kommunikation" eller angränsande forskarutbildningsämnen/inriktningar.
Utrustning
Kurslitteratur
Beroende av angivet problemområde.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRE1 - Muntlig presentation, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
-Obligatorisk närvaro och aktivt deltagande. Vid eventuell frånvaro (max 25%) skall ersättningsuppgift inlämnas.
-Muntlig och skriftlig (bestäms i samråd med kursdeltagare)
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.