Kursen genomförs som en enskild inlämningsuppgift som utformas av den forskarstuderandes handledare i samråd med kursansvarig. Uppgiften består normalt av att den forskarstuderande granskar en riktig vetenskaplig tidskriftsartikel, eller motsvarande, med stöd av handledare.
FAF3010 Granskning av byggvetenskapliga artiklar 1,5 hp
![](https://kursinfostorageprod.blob.core.windows.net/kursinfo-image-container/Picture_by_MainFieldOfStudy_26_Default_picture.jpg)
Kursen genomförs som en enskild inlämningsuppgift som utformas av den forskarstuderandes handledare i samråd med kursansvarig. Uppgiften består normalt av att den forskarstuderande granskar en riktig vetenskaplig tidskriftsartikel, med stöd av handledare.
Om kursomgång
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-03-18 programstuderande
Målgrupp
Ingen information tillagdDel av program
Ingen information tillagdPerioder
P4 (1,5 hp)Varaktighet
Studietakt
10%
Undervisningsform
Normal Dagtid
Undervisningsspråk
Engelska
Studielokalisering
KTH Campus
Antal platser
Ingen platsbegränsning
Planerade schemamoduler
Kurs-PM
Kurs-PM är inte publiceratSchema
Schema är inte publiceratKursval
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-03-18 programstuderande
Anmälningskod
61022
Kontakt
Gäller för kursomgång
VT 2024 Start 2024-03-18 programstuderande
Examinator
Ingen information tillagdKursansvarig
Ingen information tillagdLärare
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall deltagaren:
- Behärska granskningsprocessen för vetenskapliga tidskriftsartiklar.
- Kunna utföra ett granskningsuppdrag av en vetenskaplig artikel inom sitt ämnesområde.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Deltagaren ska uppfylla antagningskraven för forskarstudier i byggvetenskaps doktorandprogram.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.