Kursen genomförs som en enskild inlämningsuppgift som utformas av den forskarstuderandes handledare i samråd med kursansvarig. Uppgiften består normalt av att den forskarstuderande granskar en riktig vetenskaplig tidskriftsartikel, eller motsvarande, med stöd av handledare.
FAF3010 Granskning av byggvetenskapliga artiklar 1,5 hp
Kursen genomförs som en enskild inlämningsuppgift som utformas av den forskarstuderandes handledare i samråd med kursansvarig. Uppgiften består normalt av att den forskarstuderande granskar en riktig vetenskaplig tidskriftsartikel, med stöd av handledare.
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-08-26 - 2024-10-27
- Perioder
- P1 (1,5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
51131
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAF3010 (VT 2022–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall deltagaren:
- Behärska granskningsprocessen för vetenskapliga tidskriftsartiklar.
- Kunna utföra ett granskningsuppdrag av en vetenskaplig artikel inom sitt ämnesområde.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Deltagaren ska uppfylla antagningskraven för forskarstudier i byggvetenskaps doktorandprogram.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.