- Hur fungerar det att studera på avancerad nivå på KTH?
- Hur ser arbetsmarknaden och yrkesrollen ut? Studiebesök.
- Masterprogrammets mål och delar: kurser, spår och exjobb.
- Självreflektion - vad vill jag med min utbildning?
DM2679 Programintegrerande kurs i interaktiv medieteknik 2,0 hp
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-08-26 - 2026-06-01
- Perioder
HT 2024: P1 (0,3 hp), P2 (0,2 hp)
VT 2025: P3 (0,3 hp), P4 (0,2 hp)
HT 2025: P1 (0,3 hp), P2 (0,2 hp)
VT 2026: P3 (0,3 hp), P4 (0,2 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
50333
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Obligatorisk för TIMTM
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan DM2679 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter fullgjord kurs ska studenten kunna:
- jämföra olika arbetsplatser och yrken relevanta för utbildningen,
- identifiera egenskaper som arbetsgivare inom utbildningsområdet efterfrågar
- kritiskt granska och reflektera på ett djupare sätt över såväl utbildningens upplägg och genomförande som den egna studiesituationen,
- identifiera sitt behov av ytterligare kunskap och fortlöpande utveckla sin kompetens i relation till utbildningens mål och den framtida yrkesrollen
för att:
- få ut maximalt av utbildningen i ett långsiktigt perspektiv,
- påverka programmets utveckling.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Utrustning
Kurslitteratur
Finns tillgängligt minst 10 veckor innan kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- UPP1 - Uppgift 1, 1,0 hp, betygsskala: P, F
- UPP2 - Uppgift 2, 1,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Övrig information
I denna kurs tillämpas EECS hederskodex, se:
http://www.kth.se/eecs/utbildning/hederskodex