Kunskapen om forskningsmetodik inom teknik och hälsa bygger på blandad metodforskning. För denna kurs finns boken Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches by Creswell and Creswell
CM2035 Forskningsmetodik inom teknik och hälsa 3,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan CM2035 (HT 2025–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
- Beskriva forskningsmetodiken i befintlig literatur i syfte att kunna förstå validitet och begränsningar av befintliga studier
- Skapa, beskriva och försvara forskningsmetodologi till en egen studie i storleksordningen av en master uppsats
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Engelska 6
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift , 3,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.