Kursen behandlar förståelse av mellanmänskliga processer, konfliktlösning och krishantering, kommunikation och förhandling. Kursen ger grundläggande kunskaper inom området genom att introducera centrala begrepp, modeller och samband. Kursen innefattar också marknadsföringslagen och begreppet god marknadsföringssed samt FMI:s tillsynsansvar avseende marknadsföring.
Praktisk information
Utöver deltagande vid kurstillfällena ingår inläsning av kurslitteratur, inlämningsuppgift samt övning.
Kurslitteratur uppdateras kontinuerligt och listan presenteras vid kursstart
Kursens övergripande mål är att efter avslutad kurs ska studenten kunna redogöra för grundläggande kunskaper inom kommunikation, med fokus på mellanmänskliga processer, konfliktlösning och krishantering, som är centrala för dagens fastighetsmäklare.
Efter godkänd kurs ska studenten kunna:
Kunskap och förståelse
- Redogöra för och exemplifiera grundläggande begrepp inom kommunikation, mellanmänskliga processer, konfliktlösning och krishantering.
Färdighet och förmåga
- Tillämpa begrepp och modeller inom kommunikation, mellanmänskliga processer, konfliktlösning och krishantering.
Värderingsförmåga och förhållningssätt
- Analysera etik och ansvar rörande kommunikation inom fastighetsförmedling.