Kursen är uppdelad i en serie parallella seminarier som ger studenten möjlighet att utforska ett särskilt tema och att bli bekant med en forskningspraktik.
Varje seminareiserie leds av lärare med forskningsbakgrund.
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan A42SES (VT 2021–)Kursen är uppdelad i en serie parallella seminarier som ger studenten möjlighet att utforska ett särskilt tema och att bli bekant med en forskningspraktik.
Varje seminareiserie leds av lärare med forskningsbakgrund.
Kursen är uppdelad i en serie parallella seminarier som ger studenten möjlighet att utforska ett särskilt tema och att bli bekant med en forskningspraktik. Varje seminareserie leds av lärare med forskningsbakgrund.
Kursen övergripande syfte är att ge insikt i forskningsbaserade och teoretiska aspekter på arkitekturens område.
Efter avslutad kurs ska studenten kunna
Slutförd kurs A31H1A, A31P1A, A31REA, A31SFA, A31T1A, A31EXA/A31KAX, A31H2A, A31P2D, A31T2A
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
En förutsättning för examination är 80% närvaro och aktivt deltagande vid föreläsningar, seminarier och andra kursaktiviteter samt godkända uppgifter.
En reflektion kring det egna lärandet ska också redovisas.