Kursens utveckling
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Spring 2025-60431 ( Start date 14 Jan 2025, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
We plan a revision of the course content in the channel coding lecture block, and possibly, the wireless lecture block. The goal would be to reduce the depth on some aspects like density evolution and EXIT charts, and instead, to make room for additional details on Polar codes.
From a course design perspective, we plan to abandon parts of the flipped-classroom lectures, and instead, to further develop the continuous examination to activate the students and engage them early in the course. The format of the continuous examination follows the same design as in EQ2310 Digital Communications, and it is proven to deliver learning-centered examination activities that let students develop their skills at the same time as they prepare their assignments.
These changes will probably not be implemented all at once; instead, it is foreseen to update the course over 2-3 course rounds.
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
12Kursplan
Kursplan EQ2411 ( VT 2022 - )Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
Ingen information tillagdResultat på kurs
Totalt antal
12
A
2
B
1
C
0
D
6
E
3
FX
0
F
0
2024
Spring 2024-60399 ( Start date 16 Jan 2024, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
4Kursanalys
Kursanalys EQ2411: 2025-01-13Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdExaminationsgrad
100%
2023
Spring 2023-60524 ( Start date 17 Jan 2023, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
7Kursanalys
Kursanalys EQ2411: 2023-07-27Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdExaminationsgrad
85.7%
2022
Spring 2022-60238 ( Start date 18 Jan 2022, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
8Kursanalys
Kursanalys EQ2411: 2023-07-27Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdExaminationsgrad
50%
2021
Spring 2021-60410 ( Start date 18 Jan 2021, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
4Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
TINNMKursanalys
Kursanalys EQ2411: 2023-07-27Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdExaminationsgrad
0%
2020
Kursanalys ej publicerad
2019
Spring 2019-1 ( Start date 15/01/2019, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
5Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
TINNMKursanalys
Kursanalys EQ2411: 2019-11-06Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
100%*
2018
Spring 2018-1 ( Start date 16/01/2018, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ragnar ThobabenExaminator
Ragnar ThobabenStudenter
7Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
TINNMKursanalys
Kursanalys EQ2411: 2019-11-06Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagdKursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
85.7%*