Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2023
Doktorand ( Start date 28 Aug 2023, English ) , uxdesign ( Start date 28 Aug 2023, English )
Kursplan DM2630 ( HT 2022 - )Kurs-PM DM2630 Autumn 2023-51205-51326Kursanalys: 2024-03-20Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Madeline Balaam | 59 | INL1 (1.0) P, F PRO1 (2.0) P, F PRO2 (2.0) P, F PRO3 (2.0) P, F PRO4 (2.0) P, F | 67.8 % | - changed the format of the reading seminars to try and make them more interactive and to increase opportunities for participation even for students who had not read the texts. - changed the reading reflection prompts and schedule so that students submit something very early in the course that they can then develop across the two periods of study. - offered more face to face supervision for personal projects and for the development of portfolios. - increased descriptions of activities and scheduling on Canvas. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-03-20
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2022
uxdesign ( Start date 29/08/2022, English )
Kursplan DM2630 ( HT 2022 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2023-01-28Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Madeline Balaam | 74 | INL1 (1.0) P, F PRO1 (2.0) P, F PRO2 (2.0) P, F PRO3 (2.0) P, F PRO4 (2.0) P, F | 87.8 % |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Publicerad första gången
2023-01-28
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2020
Autumn 2020-1 ( Start date 24/08/2020, English )
Kursplan DM2630 ( VT 2019 - VT 2022 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2021-06-11Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Madeline Balaam | 41 | INL1 (1.0) P, F PRO1 (2.0) P, F PRO2 (2.0) P, F PRO3 (2.0) P, F PRO4 (2.0) P, F | 90.2 % | Prioritized course development - give more time and learning opportunities around interaction design criticism; integrate some ‘crit’ times into the course where students can give and receive feedback on their responses to different design challenges; remind students often about deadlines and ensure they can find a route through the assignments that fits their busy schedule. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Publicerad första gången
2021-06-11
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2019
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2018
Autumn 2018-1 ( Start date 27/08/2018, English )
Kursplan DM2630 ( HT 2018 - HT 2018 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2019-10-07Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Madeline Balaam | 28 * | INL1 (1.0) P, F PRO1 (2.0) P, F PRO2 (2.0) P, F PRO3 (2.0) P, F PRO4 (2.0) P, F | 100 % * | Make schedule for class across semester clearer from the outset of the course Provide more time for individual project supervision to increase the quality of the supervision Ensure students’ written assignments have feedback ahead of individual supervision Introduce more variety into the reading seminars Emphasise means of evaluating experience better throughout the activities |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Publicerad första gången
2019-10-07
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering