Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

ixd-metod 2025-60093 ( Start date 14 Jan 2025, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Laia Turmo Vidal
Examinator
Jarmo Laaksolahti
Studenter
22
Obligatorisk inom program
TIVNM, TCSCM
Resultat på kurs
Totalt antal
15
P
15
F
0

2024

ixd-metod ( Start date 16 Jan 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Laia Turmo Vidal, Caroline Yan Zheng
Examinator
Jarmo Laaksolahti
Studenter
37
Obligatorisk inom program
TIVNM, TCSCM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagd

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
89.2%*

2023

Kursanalys ej publicerad

2022

Spring 2022-1 ( Start date 18/01/2022, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Madeline Balaam
Examinator
Jarmo Laaksolahti
Studenter
32
Obligatorisk inom program
TIVNM, TIEMM, TCSCM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Prioritized course development: 1) milestone reports will become oral and will be delivered during group supervision. Feedback will be oral in these sessions. (goal: increase speed of feedback; improve attendance at group supervisions). Assignment still P/F in canvas 2) Student groups will lead reading seminar activities - becomes new assignment (goal: increase student engagement with reading; bring variety to reading seminars;) New assignment on canvas P / F 3) revise final proforma to be clearer about what students should submit /write about (goal: improve students skills at reporting on design methods) 4) Individual submission of reflective documents (max 2 pages) which reflects and references at least 3 chapters / articles - teachers provide a series of prompts to choose from (increase student's engagement with reading; ensure all students are participating in course; includes finding new articles for students to read
Examinationsgrad
87.5%

2021

Spring 2021-1 ( Start date 18/01/2021, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Madeline Balaam
Examinator
Jarmo Laaksolahti
Studenter
50
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TIVNM, TCSCM, TIEMM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Prioritized course development - reconsider the reading seminars again. Lessen the number of chapters required to be read each week, and re-work the questions so that the students are each week engaging with the core ideas from the book; make some adjustments to the milestone deadlines so that the students are not rushing from the practical class to the deadline.
Examinationsgrad
100%