Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
ixd-metod ( Start date 16 Jan 2024, English )
Kursplan DH2628 ( HT 2021 - )Kurs-PM DH2628 Spring 2024-60115Kursanalys: 2024-05-27Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Laia Turmo Vidal, Caroline Yan Zheng | Jarmo Laaksolahti | 37 | PRO1 (7.5) P, F | 89.2 % * |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2024-05-27
Senaste ändrad
2024-05-27
Kommentar till gjorda ändringar
Updated PDF file with author's information.
2023
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2022
Spring 2022-1 ( Start date 18/01/2022, English )
Kursplan DH2628 ( HT 2021 - )Kurs-PM DH2628 Spring 2022-60981Kursanalys: 2022-05-30Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Jarmo Laaksolahti | 32 | PRO1 (7.5) P, F | 87.5 % | Prioritized course development: 1) milestone reports will become oral and will be delivered during group supervision. Feedback will be oral in these sessions. (goal: increase speed of feedback; improve attendance at group supervisions). Assignment still P/F in canvas 2) Student groups will lead reading seminar activities - becomes new assignment (goal: increase student engagement with reading; bring variety to reading seminars;) New assignment on canvas P / F 3) revise final proforma to be clearer about what students should submit /write about (goal: improve students skills at reporting on design methods) 4) Individual submission of reflective documents (max 2 pages) which reflects and references at least 3 chapters / articles - teachers provide a series of prompts to choose from (increase student's engagement with reading; ensure all students are participating in course; includes finding new articles for students to read |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2022-05-30
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
Spring 2021-1 ( Start date 18/01/2021, English )
Kursplan DH2628 ( VT 2019 - VT 2021 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2021-06-11Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Madeline Balaam | Jarmo Laaksolahti | 50 | PRO1 (7.5) P, F | 100 % | Prioritized course development - reconsider the reading seminars again. Lessen the number of chapters required to be read each week, and re-work the questions so that the students are each week engaging with the core ideas from the book; make some adjustments to the milestone deadlines so that the students are not rushing from the practical class to the deadline. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2021-06-11
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2020
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2019
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.