Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2024

ixd-metod ( Start date 16 Jan 2024, English )

Kursplan DH2628 ( HT 2021 - )Kurs-PM DH2628 Spring 2024-60115Kursanalys: 2024-05-27
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Laia Turmo Vidal, Caroline Yan Zheng

Jarmo Laaksolahti

37

PRO1 (7.5) P, F

89.2 % *

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2024-05-27

Senaste ändrad

2024-05-27

Kommentar till gjorda ändringar

Updated PDF file with author's information.

2023

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2022

Spring 2022-1 ( Start date 18/01/2022, English )

Kursplan DH2628 ( HT 2021 - )Kurs-PM DH2628 Spring 2022-60981Kursanalys: 2022-05-30
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Madeline Balaam

Jarmo Laaksolahti

32

PRO1 (7.5) P, F

87.5 %

Prioritized course development: 1) milestone reports will become oral and will be delivered during group supervision. Feedback will be oral in these sessions. (goal: increase speed of feedback; improve attendance at group supervisions). Assignment still P/F in canvas 2) Student groups will lead reading seminar activities - becomes new assignment (goal: increase student engagement with reading; bring variety to reading seminars;) New assignment on canvas P / F 3) revise final proforma to be clearer about what students should submit /write about (goal: improve students skills at reporting on design methods) 4) Individual submission of reflective documents (max 2 pages) which reflects and references at least 3 chapters / articles - teachers provide a series of prompts to choose from (increase student's engagement with reading; ensure all students are participating in course; includes finding new articles for students to read

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2022-05-30

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2021

Spring 2021-1 ( Start date 18/01/2021, English )

Kursplan DH2628 ( VT 2019 - VT 2021 )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2021-06-11
Kursansvarig Examinator Studenter Examination Resultat Förändringar som har införts till den här kursomgången

Madeline Balaam

Jarmo Laaksolahti

50

PRO1 (7.5) P, F

100 %

Prioritized course development - reconsider the reading seminars again. Lessen the number of chapters required to be read each week, and re-work the questions so that the students are each week engaging with the core ideas from the book; make some adjustments to the milestone deadlines so that the students are not rushing from the practical class to the deadline.

Kursdata har registrerats manuellt

Ytterligare data om kursanalysen

Kursanalysen gäller för följande kursomgångar

Obligatorisk inom program

Publicerad första gången

2021-06-11

Senaste ändrad

ej ändrad efter publicering

2020

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.

2019

När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.