Jobba med KTH:s Instagram – sök jobbet som digital ambassadör!
Jobbet som digital studentambassadör är ett roligt och kreativt jobb som du kan ha vid sidan av dina studier på KTH. Vi söker nu två studenter som vill skapa innehåll för vårt Instagramkonto @kthstudent.
Är du redo att dela din KTH-upplevelse med andra KTH-studenter? Är du kreativ med en passion för att skapa innehåll och berätta historier? Då kan rollen som digital ambassadör vara perfekt för dig!
Vi letar efter utåtriktade och motiverade studenter för att gå med i vårt team av digitala studentambassadörer!
Vad får du ut av det?
En position på ett ledande tekniskt universitet, ett betalt deltidsjobb som kan passa med ditt studieschema, professionell och personlig utveckling genom fortsatt stöd från KTH-personal och en chans att dela din berättelse med hela KTH-gemenskapen!
Om jobbet som digital ambassadör
Som digital ambassadör kommer du att vara en viktig länk mellan KTH och befintliga studenter. Du kommer, tillsammans med andra studenter, att ansvara för att skapa engagerande innehåll för Instagramkontot @kthstudent under hela vårterminen 2025. Du kommer att dela med dig av dina insikter om studentlivet på KTH och i Stockholm samt svara på frågor från nuvarande och blivande studenter. Med din kreativitet och förstahandserfarenhet kommer du att inspirera nuvarande studenter och bidra till att forma en levande och positiv KTH-community.
Tillsammans med arbetsledaren tar du fram en innehållsplan. Utöver dina egna idéer kommer du även få olika uppdrag att lyfta med särskilt innehåll, det kan exempelvis vara att göra en intervju med en student eller alumn (KTH förmedlar kontakten) eller besöka olika evenemang som äger rum på KTH.
De uppdragen som finns att söka nu är:
-
Instagram @kthstudent (två tjänster): KTH:s Instagramkonto riktar sig främst mot befintliga KTH-studenter. Vi söker två studenter för uppdraget. Uppdraget innebär kortfattat att visa upp de möjligheter och stöd som finns på KTH på ett lättsamt sätt. Arvodet är 2500kr/månad.
Du producerar inläggen själv eller i team, och får stöd och feedback för att få till ett bra innehåll och tonalitet. Vissa av dina inlägg kan komma att användas i annonsering i sociala kanaler.
Vem letar vi efter?
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du tycka om att inspirera andra och ha förmågan att uttrycka dig på ett personligt och kreativt sätt. Vi letar efter någon som är en bra kommunikatör, serviceinriktad, kreativ och välstrukturerad. Du måste känna dig bekväm med att synas och att bjuda på dig själv. Eftersom teamwork och samarbete är kärnan i det vi gör är det viktigt att vara en stöttande lagspelare - du ska vara bekväm med att möta deadlines och nå ut till dina lagkamrater för att få hjälp när det behövs. Du behöver även ha erfarenhet av att vara aktiv i sociala medier.
Om anställningen
Uppdraget startar i februari med planering av innehåll och produktion av inlägg, utbildningstillfällen kommer att anordnas. Arvodet är 2500kr/månad vilket motsvarar 4 timmars arbete per vecka. För detta uppdrag måste du ha läst minst ett år på KTH och svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Du måste vara registrerad student vid KTH under anställningsperioden. Kontrollera alla krav och färdigheter som är bra att ha i den detaljerade jobbannonsen.
Intresserad?
Skicka in din ansökan via KTH:s ansökningssystem Varbi senast 13 januari, i din ansökan berättar du varför just du skulle passa för jobbet. Tillsammans med ansökan skickar du in ditt CV och ett arbetsprov i form av ett eller två korta inlägg som efterfrågas i Varbi-annonsen.