Jobba med KTH:s Instagram, TikTok eller YouTube – sök jobbet som digital ambassadör!
Jobbet som digital studentambassadör är ett roligt och kreativt jobb som du kan ha vid sidan av dina studier på KTH. Vi söker nu flera studenter som vill skapa innehåll för våra digitala kanaler.
Om jobbet som digital ambassadör
Du kommer tillsammans med andra studenter att ansvara för en av kanalerna under hela eller delar av läsåret 2024/2025 för att visa upp studentlivet på KTH och att svara på frågor från presumtiva eller befintliga studenter.
Tillsammans med de andra digitala ambassadörerna och arbetsledaren tar du fram en innehållsplan, utöver dina egna idéer kommer du även få olika uppdrag att lyfta med särskilt innehåll, det kan exempelvis vara att göra en intervju med en student eller alumn (KTH förmedlar kontakten) eller besöka olika evenemang som äger rum på KTH.
De uppdragen som finns att söka nu är:
-
Instagram @kthstudent (två tjänster): KTH:s Instagramkonto riktar sig främst mot befintliga KTH-studenter. Vi söker två studenter för uppdraget varav en ska vara antagen till ett utbyte under höstterminen 2025. Uppdraget innebär kortfattat att visa upp de möjligheter och stöd som finns på KTH, och på utbytesuniversitetet på ett lättsamt sätt. Arvodet är 2500kr/månad.
-
TikTok @kthstudent (tre-fyra tjänster): Här visar vi upp KTH och studentlivet på ett lättsamt sätt med syfte att inspirera fler att söka en utbildning på KTH. Du behöver ha erfarenhet från att ta fram innehåll för TikTok och ha bra koll på trender i sociala medier. Du behöver även känna dig bekväm framför kameran och vara beredd på att bjuda på dig själv. I uppdraget ingår att producera en video per vecka och att svara på meddelanden och kommentarer. Arvodet är 2500kr/månad.
-
Youtube kanal KTH student (en-två tjänster):Du står bakom och framför kameran och tar hand om inspelningen, klippningen, uppladdningen och textning av filmerna. Du behöver ha erfarenheter från att producera rörligt material och känna dig bekväm framför kameran. Du planerar innehållet och genomför inspelningen av filmerna samt klippning och textning. En video per månad ska vara en intervju med en student eller alumn, KTH hjälper till att förmedla kontakten. I uppdraget ingår produktion och publicering av minst två videor (max. fem minuter) per månad, arvodet är 2500kr/månad.
Du producerar inläggen själv eller i team, och får stöd och feedback för att få till ett bra innehåll och tonalitet. Vissa av dina inlägg kan komma att användas i annonsering i sociala kanaler.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du tycka om att inspirera andra och ha förmågan att uttrycka dig på ett personligt och kreativt sätt. Du måste känna dig bekväm med att synas och att bjuda på dig själv. Som person behöver du kunna ta mycket eget ansvar och egna initiativ och framförallt kunna anpassa dig och samarbeta med olika typer av människor. Du behöver även ha erfarenhet av att vara aktiv i sociala medier.
Uppdraget startar i september med planering av innehåll och produktion av inlägg, utbildningstillfällen kommer att anordnas. Arvodet är 2500kr/månad vilket motsvarar 4 timmars arbete per vecka. För detta uppdrag måste du ha läst minst ett år på KTH och svenska i tal och skrift är ett krav.