The course will be conducted in seminar form, where invited speakers will discuss various aspects of the topics above. As a student, you should, apart from actively taking part in the seminars, also read, form an opinion on, and present a scientific paper. The presentations will be done under conference-like forms, during two days at the end of the course. There too, you are expected to take part actively, thus contributing to the quality of the seminar, and also you get the opportunity to listen to well prepared presentations from a broad spectrum of research fields.
SH2007 Research Methodology in Physics 3,0 hp
Information per kursomgång
Information för HT 2024 Start 2024-10-28 programstuderande
- Studielokalisering
AlbaNova
- Varaktighet
- 2024-10-28 - 2025-01-13
- Perioder
- P2 (3,0 hp)
- Studietakt
17%
- Anmälningskod
50693
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
CTFYS, TNEEM, TTFYM
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
Kontakt
Chong Qi (chongq@kth.se), Torbjörn Bäck (back@nuclear.kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan SH2007 (VT 2022–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
As a professional physicist/engineer, whether you are active in industry, academia or a governmental authority, you must be able to orient yourself in a specific scientific or technical field, form an opinion on a result or statement, and summarize and present your own or others work. In a typical 'philosophy of science' course you learn about the conditions under which research in general, fundamental or technical, is conducted. In this course, this will be put in a 'physics' context. That is, how does a physicist assess other peoples results, that may not be within his or her main subject? How should technical scientific results in physics be communicated to colleagues in an efficient and professional way?
In the course, you as a student will work with already published scientific articles. By studying the articles in detail, you will be trained in forming your own opinion on the scientific quality of the work.
After having completed the course, you should be able to:
- Summarize, assess and present a scientific paper in front of an audience of peers
- Describe the peer review system in the academic world, specifically within physics
- Evaluate the validity and possible errors in conclusions based on complex data
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Engelska B / Engelska 6
Rekommenderade förkunskaper
Inga, men är en naturlig fortsättning från AK2030 (vetenskapsteori och metodik) inom ramen för Masterprogrammet.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- SEM1 - Seminar, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Participation in lectures and seminars. Presentation of one scientific paper. Seminar (3 hp)
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Nej
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.