Projektarbete inom hållbara energisystem kombinerat med innovation och entreprenörskap.
MJ2504 Årets integrerade projekt i hållbar energi 6,0 hp
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan MJ2504 (HT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- LM 1 Beskriva och diskutera energisystems uppbyggnad och verkan, och vidareutveckla energisystem
- LM 2 Analysera samverkan mellan energisystem och hållbarhet
- LM 3 Visa förmåga att föra affärsmässiga diskussioner på avancerad nivå
- LM 4 Visa förmåga att genomföra en innovationsprocess inom komplexa energiomvandlingskedjor
- LM 5 Visa på ett akademiskt förhållningssätt till projektansökningar, rapportskrivning och kommunikation
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Andra året TMESM student
Utrustning
Kurslitteratur
Varierad beroende på projektuppgiften
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Skriftlig rapport, 0,5 hp, betygsskala: P, F
- INL2 - Skriftlig rapport, 0,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO1 - Projektarbete, 2,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- PRO3 - Projektarbete, 3,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Slutbetyget blir ett viktat betyg mellan PRO1 (40 %) och PRO3 (60 %). För godkänt på kursen skall även E uppnås på INL1 och INL2.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.