När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
· SEM1 - Seminar 1, 1.5 hp, grade scale: P, F
· SEM2 - Seminar 2, 1.5 hp, grade scale: P, F
· SEM3 - Seminar 3, 1.5 hp, grade scale: P, F
· STU1 - Studiebesök, 0 hp, grade scale: P, F
· ÖVNA - Assignment, 1.5 hp, grade scale: P, F
· ÖVNB - Quizzes, 1.5 hp, grade scale: P, F
Löpande examination kommer att tillämpas såtillvida att ett antal obligatoriska examinationsmoment kommer att ges. Kursen har betygskalan Godkänt/Icke Godkänt. Följande Examinationsformer kommer att tillämpas i kursen:
1. Deltagande I föreläsningar:
Varje förläsningsvecka avslutas med en MCQ I Bilda. Qizzen kommer att vara tillgängliga en vecka efter publicering. För godkännande skall minst 75% av frågorna besvaras rätt. Detta moment ger 1,5 poäng. (ÖVNB).
2. Hemuppgift:
Under första föreläsningsveckan kommer grundläggande energitekniska samband och deras tillämpning för energitekniska system att läras ut. Under första veckan kommer studenterna då få ut en hemuppgift med enkla räknetal för att kontrollera förståelsen av denna grundläggande kunskap. Man har 1 vecka på sig att lösa hemuppgiften och denna kommer sedan att diskuteras och rättas genom peer review i ett seminarietillfälle.Detta moment ger 1,5 poäng. (ÖVNA).
3. Deltagande i studiebesök och studiebesöksseminarium:
Studenterna kommer att delta I ett studiebesök. Studenterna kommer att delas upp i grupper och varje grupp förbereder 3 frågor som de söker svar på under studiebesöket. Efter besöket kommer studenterna att hålla en presentation om studiebesöket i ett seminarium med de andra studenterna.
Frågorna skall lämnas in till Bilda innan besöket och presentationen skall lämnas in vid given deadline.Detta moment ger 1,5 poäng. (STU1, SEM3).
3. Aktivt deltagande I ytterligare 2 seminarier:
Inför varje seminarietillfälle skall studenterna ha förberett en gruppuppgift som resulterar I en kort (max 3 sidor) rapport och en 20min presentation. Rapporten kommer att ges feedback på via peer review. Rapporten och presentationen skall lämnas in I Bilda. Dessa moment ger 3 poäng (SEM1-2)