Kursen innefattar att självständigt med stöd av teorier om lärande utforma en nätbaserad eller blandad kurs samt att dokumentera och redovisa detta arbete.
LH229V Skapa nätbaserade kurser, projektkurs 1,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2024
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan LH229V (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
I denna kurs ges möjlighet att genomföra ett självständigt arbete vilket behandlar utbildning och undervisning inom det egna ämnesområdet relaterat till relevant utbildningsvetenskaplig och eller ämnesdidaktisk forskning. Efter avslutad kurs skall du kunna:
- skapa en nätbaserad kurs i ditt eget ämnesområdet,
- medverka till utveckling av digitala lärandemiljöer för att främja gruppers och individers lärande,
- möta studenter på ett inkluderande sätt i virtuella miljöer,
- problematisera över olika designval för nätbaserade kurser.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
LH231V/LH201V eller motsvarande högskolepedagogisk grundkurs om 7,5 hp samt LH218V/LH228V eller motsvarande högskolepedagogisk kurs om 3 hp.
Rekommenderade förkunskaper
Förkunskapskrav LH201V/LH231V (eller motsvarande kurs från annat universitet) och LH218V/LH228V.
Utrustning
Kurslitteratur
Bestäms i samråd mellan kursdeltagare och lärare och består av för projektarbetet relevanta vetenskapliga publikationer och rapporter samt generell litteratur om nätbaserad utbildning.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektarbete, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.