Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

KF2300 Entreprenörskurs I 12,0 hp

Information per kursomgång

Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.

Termin

Information för VT 2025 NUS programstuderande

Studielokalisering

KTH Campus

Varaktighet
2025-01-14 - 2025-06-02
Perioder
P3 (6,0 hp), P4 (6,0 hp)
Studietakt

33%

Anmälningskod

61566

Undervisningsform

Normal Dagtid

Undervisningsspråk

Engelska

Kurs-PM
Kurs-PM är inte publicerat
Antal platser

Min: 7

Målgrupp

NUS studenter

Planerade schemamoduler
[object Object]
Schema
Schema är inte publicerat
Del av program
Ingen information tillagd

Kontakt

Examinator
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Ingen information tillagd
Lärare
Ingen information tillagd
Kontaktperson

Björn Berggren (bjorn.berggren@abe.kth.se)

Kursplan som PDF

Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.

Kursplan KF2300 (VT 2020–)
Rubriker med innehåll från kursplan KF2300 (VT 2020–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

This 12-credit module forms an integral part of the structured learning in entrepeneurship at KTH. The program provides an opportunity for undergraduate students to immerse in Stockholm’s entrepreneurial environment by undergoing a 1-year internship at a technology-based company. 

Students are required to prepare Internship Program Reports on a quarterly basis summarizing their 1-year experience in Stockholm, including lessons learned and specific skills and knowledge acquired. 

Throughout the program period, students will keep a logbook to document their internship work experience, lessons learned and any new ideas and insights generated. This will help provide students with the relevant inputs to put together the quarterly Internship Program Reports. 

Students are exposed to the realities of the challenges and problems faced by a technology-based start-up/company seeking to survive and grow amidst funds shortage, keen competition and an increasingly globalised environment. Rather than being confined to classrooms and laboratories on campus, students will have the opportunity to be exposed to real world business practices, and to apply what they have learned in classroom-based courses to their work, thereby preparing themselves for working life as an entrepreneur or as a professional working in an entrepreneurial organization. The main entrepreneurial skills and business knowledge they are expected to learn from the program (both from and outside the internship) include: 

  1. Organization and management practices appropriate for a technology-based start-up/ enterprise. 
  2. Key business functions including product development, marketing, selling, fund raising, intellectual property protection, customer care, investor relations, partnership development, media relations, financial and strategic planning. 
  3. Key entrepreneurial leadership and management skills, including vision articulation, public communications, team building, strategic planning, interpersonal/human relationship, motivational and negotiation skills. 
  4. Knowledge of industry structure, customer needs, technology commercialization processes, professional practices and standards, and market and competitive trends related to the business/industry that they intern in. 

The module aims to (i) engage the students in continuous reflections on their learning experience (both at and outside of work) and in applying the entrepreneurship concepts and knowledge that they learned in the classroom to their real life internship work and assignments; and (ii) sharpen the students’ participant observation abilities by getting them to document in writing their observations and questions and how they are related to their classroom learning.

Lärandemål

Ingen information tillagd

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

Only students who have been selected for studies in entrepeneurship program at KTH may qualify. These students must have attained at least 120 credits.  

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

The literature is decided depending on the task.

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

A, B, C, D, E, FX, F

Examination

  • PRO1 - Projektuppgift, 12,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Övriga krav för slutbetyg

Tillfällen med obligatorisk närvaro specificeras i kurs-PM.

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Denna kurs tillhör inget huvudområde.

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Kontaktperson

Björn Berggren (bjorn.berggren@abe.kth.se)

Övrig information

Observera att kursen endast kan läsas av NUS-studenter!