- Systemutvecklingsprocesser
- Kravhantering
- Analys och design
- Testning
- Kvalitet
- Utvecklande av fleranvändarsystem för Internet.
HI1715 Systemutvecklingsprojekt 10,0 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan HI1715 (VT 2010–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Målet med kursen är att studenterna ska få mer erfarenhet av projektarbete och bättre förståelse för hur man tillsammans uppnår ett färdigt system.
Studenterna ska utveckla en mer eller mindre kommersiell programvara, inkluderat dokumentation och formella dokument kring projekt arbetet. Systemet bör ha en inriktning mot medicinska informationssystem,
Efter avslutad kurs skall studenterna:
- Kunna analysera och bearbeta en projektuppgift
- Skapa effektiv och kvalitetssäkrad programkod
- Förstå behov av och skapa adekvat dokumentation
- Ha insikt i behoven för en kommersiell mjukvara
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Kunskaper i Objektorienterad programmering samt systemutvecklingsprocesser motsvarande kursen HI1714 Software Engineering.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Anpassad till projektuppgiften.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektarbete, 5,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
- PRO2 - Projektarbete, 5,0 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Slutbetyg grundas på samtliga moment. Betygsskalan A-F.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.