Kursen är en seminariekurs där doktoranden aktivt deltar på ettårs seminariet i Maskinkonstruktion. Doktoranden presenterar och diskuterar planerade, pågående och avklarade delar av avhandlingsarbetet samt opponerar vid en annan doktorands presentation.
FMF3042 Seminariekurs för doktorander vid MMK del I 1,5 hp

Information per kursomgång
Information för VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2025-03-16
- Perioder
- P3 (1,5 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
61154
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FMF3042 (VT 2024–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter godkänd kurs skall doktoranden kunna:
Visa förmåga att muntligt och skriftligt klart presentera och diskutera forskning och forskningsresultat i dialog med vetenskapssamhället och samhället i övrigt.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Antagen till doktorsprogrammet Maskinkonstruktion.
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Ettårs seminarium, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.