Kursen innehåller aktuella exempel och utmaningar på realtidssystem och produktutveckling, lösningsalternativ, verktyg och metoder för analys och konstruktion.
FMF3012 Litteraturkurs i realtidssystem 7,5 hp
Information per kursomgång
Information för VT 2024 Start 2024-03-18 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-03-18 - 2024-06-03
- Perioder
- P4 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
61078
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
Doktorander
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Fredrik Asplund, fasplund@kth.se
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FMF3012 (HT 2020–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter godkänd kurs skall studenten kunna presentera en fördjupad studie inom ämnesområdet realtidssystem där följande lärandemål och moment ingår:
- utmaningar och trender inom ämnesområdet realtidssystem
- aktuella forskningsfrågor och metoder inom ämnesområdet realtidssystem
Ämnesområdet skall belysas utifrån dels forskningsfronten (state of the art) och dels utifrån aktuell industriell kunskapsnivå.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Antagen till forskarstudier
Utrustning
Kurslitteratur
Delges vid kursstart
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.