Kursen består av att läsa och presentera ett antal vetenskapliga artiklar valda från de bästa konferensena i området. Varje doktorand kommer presentera åtminståne tre artiklar.
FDD3011 Seminarier i statisk analys 7,5 hp

Information per kursomgång
Information för VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2025-03-16
- Perioder
- P3 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
61210
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- Ingen information tillagd
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FDD3011 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen skall studenten ha ett djupt förståelse av de senaste framstegen i området av statisk programanalys, med fokus på frågeställningar, metoderna och användningar. Det exakta innehållet kan variera från en omgång till nästa.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
FDD3457 programsematik och programanalys, eller motsvarande kunskaper
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- EXA1 - Examination, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.