Seminars each week (1 student presentation/occasion) where the presenting student prepares a presentation and explain the background, results and implications of recently published findings. This is followed by active discussions with the audience, where the participants are expected to critically discuss the validity of the results and implications.
FBB3620 Aktuella frågeställningar inom Glykovetenskap III 3,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2021
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FBB3620 (VT 2018–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
The participants should gain increasing knowledge in critically interpreting, presenting and discussing relevant scientific literature in Glycoscience, both their own results and those published by other groups in international research journals.
The participants should be able to identify relevant scientific literature, critically assess the experimental results, and discuss the implications in the specific field and in the larger scientific context.
The participants should be able to present and discuss the scientific results to an audience of researchers and PhD students, including persons whose research does not necessarily relate to the specific topics and areas presented.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Participants should be enrolled as post-graduate students at the former KTH School of Biotechnology.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Individually selected for each student.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
The students will give 2 seminars each and participate in 80% of scheduled sessions during two terms.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.