Kursen bygger på seminarier i kombination med individuellt arbete och omfattar forskningsområdets vetenskapliga grund, dess utveckling och aktuell forskning nationellt och internationellt inom området.
FAI3204 Byggandets IT: forskning och reflektion 7,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAI3204 (VT 2019–)Information för forskarstuderande om när kursen ges
Kursen ges på begäran.
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen ska deltagarna:
- Visa kännedom om forskningsområdets vetenskapliga grund och dess utveckling.
- Visa kännedom om aktuell nationell och internationell forskning.
- Visa förmågan att sätta den egna forskningen i ett nationellt och internationellt sammanhang.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Behörighet till forskarstudier.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Kurslitteraturen består av vetenskapliga artiklar.
Kurslitteraturen meddelas innan kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 5,0 hp, betygsskala: P, F
- SEM1 - Seminarier, 2,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
För godkänt på kursen ska deltagaren ha visat aktivt deltagande i seminarier (minst 80 % närvaro) och nått godkänt på litteraturreflektioner.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.