- Beteenden hos konstruktioner påverkade av dynamiska belastningar
- Dynamisk fordon-struktur interaktion
- Dynamisk jord-struktur interaktion
- Grundläggande signalanalys
- Fältmätningar för kontroll av konstruktioners bärförmåga
FAF3201 Avancerad byggdynamik, modellering och mätning 7,5 hp
Information per kursomgång
Information för HT 2024 Start 2024-08-26 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-08-26 - 2024-10-27
- Perioder
- P1 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
51119
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Raid Karoumi, 08-790 9084, raid.karoumi@byv.kth.se
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAF3201 (VT 2020–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Syftet med kursen är att ge en djupare inblick i teori och metoder för analys av strukturdynamiska problem samt visa på möjligheterna med att använda modellering och fältmätningar för att bestämma verkligt beteende hos befintliga konstruktioner.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
- Civilingenjörexamen
- Grundläggande kurs i finita element teori
- Grundläggande kurs i strukturdynamik
- Erfarenhet av programering i MATLAB
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- RAP1 - Projektrapport, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Projektet kan redovisas muntligt eller skriftligt efter överenskommelse med examinator.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.