Kursen innehåller flertal aktiviteter. Dessa aktiviteter är forskningsbreddande på hög nivå. I del 1 av kursen har studenterna fått lära sig grunderna i forskningskommunikation. I del II förväntas studenterna uppnå hög kompetens. Samt studenterna skall vara förebild för dem som deltar i del I av kursen; som mentor.
FAE3007 Forskningskommunikation; publicering, presentationsteknik och kritisk granskning, del 2 för doktorsexamen 3,0 hp
Information per kursomgång
Information för VT 2024 Start 2024-01-16 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2024-01-16 - 2024-06-03
- Perioder
- P3 (1,0 hp), P4 (2,0 hp)
- Studietakt
10%
- Anmälningskod
61080
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
- Del av program
- Ingen information tillagd
Kontakt
Elzbieta Plaza (elap@kth.se)
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FAE3007 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Målen med kursen är att studenterna skall uppnå en mogen nivå i forskningsmetodik och forskningskommunikation. Efter genomgången kurs ska studenten
- Ha kunskap inom alla forskningsområden inom det nya doktorsprogrammet vid Mark- och vattenteknik.
- Ha förståelse för hur deras egen forskning berör de övriga forskningsområden vid institutionen.
- Ha utmärkt kunskap och färdigheter i att skriva och granska vetenskapliga artiklar, genom att skriva och att kritiskt granska sitt eget och andras arbete.
- Ha utmärkt kunskap om och färdigheter i att presentera sin forskning muntligt och i att opponera på andras presentationer.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Antagen till doktorsprogram i Mark- och vattenteknik.
Utrustning
Kurslitteratur
Selection of literature in the research subject.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Studenten skall redovisa muntligt till kursansvarig. Studenterna skall redovisa de aktiviteter som de har genomfört samt hur dessa har bidragit till att hämta de förväntade kunskaperna.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.