I kursen ingår självständiga studier av litteratur som är relevant för miljöstrategisk analys. Litteraturen väljs ut av ansvarig handledare och doktorand (er). Litteraturen kan bestå av böcker eller ett antal vetenskapliga artiklar. Normalt bör innehållet vara minst 500 sidor. Ett kurs-PM ska upprättas av doktoranden (erna) i samarbete med ansvarig handledare. Kurs-PM ska innehålla lista på kursdeltagare, litteraturlista, planerade seminarier och examinationsform. Kurs-PM ska skickas till och godkännas av, kontaktperson för kursen innan kursen examineras.
F1N5407 Miljöstrategisk litteraturkurs 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2022
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation för forskarstuderande om när kursen ges
Kontakta: Göran Finnveden, goran.finnveden@infra.kth.se
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens mål är att ge fördjupade insikter i ämnen av relevans för miljöstrategisk analys.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Kursen är i första hand öppen för doktorander i miljöstrategisk analys.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Bestäms individuellt inför varje kurstillfälle.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Litteraturen presenteras vid ett seminarium eller en muntlig tentamen. En skriftlig sammanfattning av litteraturen bör också presenteras.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.