Den huvudsakliga aktiviteten i kursen är seminarier, där studenterna lär sig genom att lyssna på och utvärdera varandras presentationer. Varje student har också en handledare för att få råd och stöd.
EN2930 Spridning av framsteg inom elkrafttekniken 6,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: VT 2021
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan EN2930 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
För att bli godkänd på kursen ska deltagarna visa att de kan
• presentera och diskutera resultat från avancerade projekt i elkraftteknik för en publik av andra studenter, forskare och övriga intresserade deltagare,
• kritiskt granska andra elkraftteknikstudenters arbete.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Studenten måste ha deltagit i minst tre projektkurser med anknytning till elkraftteknik (inklusive examensarbeten).
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Kurskompendium "Dissemination and peer review in electric power engineering"
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- SEM1 - Närvaro på seminarier, 0,5 hp, betygsskala: P, F
- SEM2 - Presentationer på seminarier, 4,0 hp, betygsskala: P, F
- SEM3 - Kritisk granskning, 1,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
• Närvaro på seminarier (SEM1, 0,5 hp)
• Godkända presentationer (SEM2, 4 hp)
• Godkända kritiska granskningar (SEM3, 1,5 hp)
Övriga krav för slutbetyg
För att bli godkänd på kursen krävs att samtliga examinationsmoment är slutförda.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.