Se Kursupplägg.
EF1113 Projekt i rymdteknik 7,5 hp
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan EF1113 (VT 2019–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens mål är att ge praktisk erfarenhet av att utföra en eller flera typiska uppgifter inom rymdteknikområdet, spsom dataanalys och utveckling eller utvärdering av mätmetioder och instrumentering, designa en del av en rymdfarkost eller undersöka rymdmiljäns påverkan på olika system i rymden. Vidare ges erfarenhet i hur ett projekt rapporteras i en formell rapport.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Det finns inga formella förkunskapskrav, utan dessa definieras av handledaren.
There are no formal pre-requisites for the course, since the nature of the projects may vary widely. The tutor will determine if the student has the required background for the project in question.
Utrustning
Kurslitteratur
There is no set litterature list for this course. The tutor will decide what is required reading. This will usually be complemented by a alitterature study performed by the student.
Ingen fast litteraturlista finns. Handledaren bestämmmer relevant kurslitteratur, vilket oftas kompletterasa av en litteraturstudie utförd av studenten.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Skriven rapport, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Examinationen sker genom en skriftlig rapport.
Rapporten ska innehålla följande delar:
1. Introduktion
2. Metodbeskrivning
3. Resultat
4. Diskussion och slutsatser
Om rapporten avviker betydande från detta upplägg ska en kort skriftlig motivering lämnas till examinatorn.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Övrig information
I denna kurs tillämpas EECS hederskodex, se:
http://www.kth.se/eecs/utbildning/hederskodex.