- Marknadsföring, psykologi och beteendevetenskap, säljteknik, kommunikation och media
- Fastighets- och finansmarknaderna
- Marknadsföringslagen
AI1129 Marknadsföring i fastighet och finans 7,5 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan AI1129 (HT 2007–)Rubriker med innehåll från kursplan AI1129 (HT 2007–) är markerade med en asterisk ( )
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Kursens mål är att du ska kunna
- Förstå hur fastighets och finansmarknaderna fungerar
- Tillämpa modeller för analys av fastighets och finansmarknaderna
- Göra marknadsanalyser och marknadsplan i fastighets och finansmarknaderna
- Förstå de institutionella förhållandena marknaderna
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Ingen information tillagd
Rekommenderade förkunskaper
Ingen information tillagd
Utrustning
Ingen information tillagd
Kurslitteratur
- Kompendium med artiklar, meddelas i samband med kursstart.
- Svensson, C A (2004) Den svenska marknadsföringslagstiftningen, Studentlitteratur
- Kotler, P. (2003), Marketing Management, 11:e upplagan. Prentice Hall
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
A, B, C, D, E, FX, F
Examination
- INL1 - Inlämningsuppgift, 3,0 hp, betygsskala: P, F
- TEN1 - Tentamen, 4,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Godkänd skriftlig tentamen (TEN1; 3p), godkänd kurs PM (INL1; 2p).
Möjlighet till komplettering
Ingen information tillagd
Möjlighet till plussning
Ingen information tillagd
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.
Ges av
Huvudområde
Teknik
Utbildningsnivå
Grundnivå
Påbyggnad
Relationsmarknadsföring i Bank och Finans
Kontaktperson
kursexp@abe.kth.se