Kursen består av föreläsningar, övningar, seminarier, ett projektarbete och en tentamen. Kursen är strukturerad med utgångspunkt i teman som "platsen som produkt", "platsproducenter - aktörer, ansvar och roller", "platskonsumenter – efterfrågan, marknader och målgrupper" och "platsen och dess omvärld – konkurrens och samarbete".
AG124U Perspektiv på platsmarknadsföring /uppdragsutbildning/ 9,0 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2022
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan AG124U (HT 2008–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Målet för kursen är att ge kunskap om och skapa förståelse för olika perspektiv på platsmarknadsföring, dels som teori, dels som praktik.
Kurslitteratur och förberedelser
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Valda texter som ger en bild av olika utgångspunkter, angreppssätt och teman inom forskningen om platsmarknadsföring, samt om platsmarknadsföringens praktik. I huvudsak litteratur på svenska.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projekt, 2,0 hp, betygsskala: P, F
- TEN1 - Tentamen, 5,0 hp, betygsskala: P, F
- ÖVN1 - Övningar, 2,0 hp, betygsskala: P, F
Övriga krav för slutbetyg
För att erhålla betyget godkänd på kursen krävs godkänt i samtliga moment: aktiv medverkan i seminarier och övningar, aktiv medverkan i och godkänt projektarbete samt godkänd tentamen. För att erhålla 9 akademinska poäng krävs minst 75 procent korrekta svar på tentamen.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.