The course is integrated in three other courses within the master programme in Infrastructure Engineering - Roads/Railway Track/Bridges/Tunnels. These courses are AF2202, AF2904 and AF2608. The content of the course is very much linked to the content of these other courses. The students will work with real projects and use modern IT-tools for applicable parts. Group assignments, individual in-depth studies and oral presentations will form part of the course.
AF2019 Infrastructure Construction Management 4,5 hp

Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan AF2019 (HT 2010–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
The basic aim of the course is to give an understanding of principles and methods for management of bridges, roads and tunnels. This includes to understand the practice of site management and the procurement of supplies and contractors.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
180 credits academic studies in Engineering, Science, Economics or Planning including documented proficiency in English B or equivalent (TOEFL, IELTS e g).
Accounting for Road and Railway Track Engineering (AF2901), Road Construction and Maintenance (AF2903), Bridge Design (AF2201) or equivalent
Kurslitteratur
Will be announced at the beginning of the course
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektuppgift, 4,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.