Kursen ska med hjälp av byggstatiska, byggfysiska och byggkonstruktiva principer hjälpa studenten att vidareutveckla, ordna och strukturera sitt eget projekt inom kandidatexamen.
A31T2A Arkitekturteknik 3:2: Byggnad, stad, process 3,0 hp
![](https://kursinfostorageprod.blob.core.windows.net/kursinfo-image-container/Picture_by_MainFieldOfStudy_01_Architecture.jpg)
Om kursomgång
Gäller för kursomgång
VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
Målgrupp
Endast studenter på Arkitektutbildningen, åk 3.
Del av program
Perioder
P3 (1,5 hp), P4 (1,5 hp)Varaktighet
Studietakt
10%
Undervisningsform
Normal Dagtid
Undervisningsspråk
Svenska
Studielokalisering
KTH Campus
Antal platser
Min: 5
Planerade schemamoduler
Kurs-PM
Kurs-PM är inte publiceratSchema
Schema är inte publiceratKursval
Gäller för kursomgång
VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
Anmälningskod
60042
Kontakt
Gäller för kursomgång
VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
Kontaktperson
Bojan Boric (bojan.boric@arch.kth.se)
Examinator
Ingen information tillagdKursansvarig
Ingen information tillagdLärare
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter kursen ska studenten kunna
- metodiskt använda grundläggande byggstatiska, byggfysiska och byggkonstruktiva principer för att vidareutveckla sitt kandidatprojekt i helhet och detalj samt redovisa detta visuellt och muntligt.
- motivera system- och materialval samt verktyg, arbetsprocesser och metoder.
- reflektera och redogöra för hållbarhetsaspekter i sitt kandidatprojekt
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Du ska ha godkänt betyg i kursen A11TEB Arkitekturteknik 1 7,5 hp och A21TEB Arkitekturteknik 2 9,0 hp
Rekommenderade förkunskaper
Studenten ska uppfylla uppflyttningskraven för tredje årskursen.
Utrustning
Kurslitteratur
Anges vid kursstart
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- MOM1 - Moment 1, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Lärandemålen examineras genom redovisningar av process och resultat i vid kursstart specificerade inlämningsuppgifter. För betyg krävs godkända inlämningsuppgifter samt 80% närvaro vid föreläsningar, seminarier, handledningstillfällen och genomgångar.
En reflektion kring det egna lärandet skall redovisas.
Särskilda kompletteringsregler gäller. Kompletteringsreglerna finns tillgängliga på programwebben.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.