Arbetet bedrivs i grupp.
A11INA Introduktion till arkitekturskolan 2,0 hp
![](https://kursinfostorageprod.blob.core.windows.net/kursinfo-image-container/Picture_by_MainFieldOfStudy_01_Architecture.jpg)
Om kursomgång
Gäller för kursomgång
HT 2024 Start 2024-08-12 programstuderande
Målgrupp
Ingen information tillagdDel av program
Perioder
Varaktighet
Studietakt
67%
Undervisningsform
Normal Dagtid
Undervisningsspråk
Svenska
Studielokalisering
KTH Campus
Antal platser
Min: 5
Planerade schemamoduler
Kurs-PM
Kurs-PM är inte publiceratSchema
Schema är inte publiceratKursval
Gäller för kursomgång
HT 2024 Start 2024-08-12 programstuderande
Anmälningskod
40001
Kontakt
Gäller för kursomgång
HT 2024 Start 2024-08-12 programstuderande
Kontaktperson
Veronika Ronnefalk (weronica.ronnefalk@arch.kth.se)
Examinator
Ingen information tillagdKursansvarig
Ingen information tillagdLärare
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursupplägg
Kursinnehåll
Kursen behandlar innehåller en övningsuppgift, att föreslå, bygga och dokumentera en mindre bygnad, ett övernattningsskjul gjort av återanvänt material.
Lärandemål
Kursens syfte är att ge en introduktion till yrket, utbildningen och skolan.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
(kursen inleder utbildningen)
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- MOM1 - Moment 1, 2,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Närvaro under planeringsskedet, inlämning och genomfört bygge.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.