Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Spring 2025-60282 ( Start date 14 Jan 2025, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Improve Canvas experience Speed up the grading and publish grades as we go along Make sure that other students can see and make use of each other's assignment 1 Fewer teachers Add more peer review Follow up how we can improve how to make up for missed mandatory exams Maintain and possibly elaborate on the Begripsam collaboration
Kursansvarig
Jan Gulliksen
Examinator
Jan Gulliksen
Studenter
39
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Resultat på kurs
Totalt antal
37
A
7
B
19
C
9
D
2
E
0
FX
0
F
0

2024

Kursanalys ej publicerad

2023

Spring 2023-60275 ( Start date 17 Jan 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Kjetil Falkenberg
Examinator
Eva-Lotta Sallnäs Pysander
Studenter
30
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
There were no major changes to the VT23 from VT22. The course had project work at Tekniska Museet, and the topic was hearing disabilities compared to the VT22 with mostly sight impairments.
Examinationsgrad
83.3%