Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2022

VT 2022-60540 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Christopher Peters
Examinator
Alexander Baltatzis
Studenter
91
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Online face-to-face group Zoom grading sessions created for some lab assignments on the course. Use of KTH Calendar to ensure the process remains flexible for both TAs and students. Course assessment reduced by two labs to address workload issues reported by both students and TAs. Course assessment further restructured/clarified in line with student feedback. Grading criteria improved for labs to improve mapping to ILOs: passing labs 1-6 now yields a ‘D’ grade, passing labs 1-7 a ‘C’ grade and so on. ‘E’ grade will be reserved for other cases.
Examinationsgrad
15.4%

2021

VT 2021-60494 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Christopher Peters
Examinator
Alexander Baltatzis
Studenter
84
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
New course responsible assigned and new website established to provide better structure and communication. Course assessment changed from physical labs to online assignment submission, due to both Covid but also to reduce pressure on students and limited TA availability for physical lab sessions. Course assessment restructured/clarified in line with student feedback. Course assessment subquestions regrouped according to level of abstraction and open-endedness i.e. more abstract and openended questions moved to higher grade assignments. Due to the pandemic, the physical exam was converted into five separate, spread-out Canvas quiz sessions.
Examinationsgrad
2.4%