Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2023
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2022
VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )
Kursplan AG1812 ( VT 2022 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2022-06-21Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Cecilia Håkansson, Linus Hasselström | Cecilia Håkansson | 64 | INL2 (1,5) P, F TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F ÖVN2 (1,5) P, F ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F | 0 % |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2022-06-21
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )
Kursplan AG1812 ( VT 2020 - HT 2021 )Kurs-PM AG1812 VT 2021-61432Kursanalys: 2021-08-12Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Cecilia Håkansson | Cecilia Håkansson | 69 | INL2 (1,5) P, F TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F ÖVN2 (1,5) P, F ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F | 88 % * | FEK-momentet har nu fungerat bra tre år i rad. Inga förändringar av upplägget har gjorts. Samtliga pass var på 2h då det var möjligt att genomföra detta år (fungerade med schemaläggning). Instruktionerna och, betygskriterierna för den individuella uppgiften i MAF har uppdaterats. Hemtentamen har införts för MEK till följd av Corona. Studenternas respons till hemtentamen har varit mycket positiv. Detta då fokusen blivit större på lärande och mindre på utantill kunskap. Baserat på upplägget av kursen, mycket analys, reflektion, och diskussion, faller det sig även naturligt att ha en examination baserat på essayfrågor. Därav planeras att behålla hemtentamen, istället för salstentamen, även efter Corona. All undervisning har skett via Zoom. Studenter och lärare tycker att det fungerat mkt bra. En anledning till att det fungerat bra kan vara att studenterna redan känner varandra. Vilket gör att studenterna rent generellt känt sig bekväma med breakout rooms, presentationer, ställa frågor inför klassen osv. Således upplever lärarna att Zoom inte har påverkat lärandet i någon större utsträckning under denna kursomgång. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2021-08-12
Senaste ändrad
2021-08-12
Kommentar till gjorda ändringar
x
2020
VT 2020-1 ( Startdatum 2020-01-15, Svenska )
Kursplan AG1812 ( VT 2020 - HT 2021 )Kurs-PM AG1812 VT 2020-60403Kursanalys: 2020-05-19Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Hanna Eggestrand | Cecilia Håkansson | 70 * | INL2 (1,5) P, F TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F ÖVN2 (1,5) P, F ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F | 0.79 % * | Vissa förändringar har gjorts inom ramen för MEK. Redovisningen av grupparbetet har tidigare genomförts i tvärgruppsformat med diskussion, men utformades i år alltså som en mer klassisk presentation följt av opponering. Förändringen gjordes för att ge studenterna möjlighet att träna på att redovisa inför grupp, då detta format på senare tid tycks ha utgått från många andra kurser. Återgången till det klassiska formatet tycks ha varit uppskattat och bedöms ha fungerat väl. Även de texter som analyserades inom ramen för grupparbetet uppdaterades inför årets kursomgång, vilket tycks ha varit lyckat. Även formatet för salstentamen har till viss del uppdaterats. Nytt för i år var dock att tentafrågorna var uppdelade i förhållande till de lärandemål som examinerades, och att en viss andel rätt *per lärandemål* krävdes för godkänt. På tentans del 1 examinerades lärandemål 1-3 och på del 2 högre betyg för lärandemål 2-3 (en essäfråga per lärandemål). Inga stödanteckningar tilläts i år. I linje med förra årets erfarenhet tycktes tentans omfattning mer lagom än längre tillbaka. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Publicerad första gången
2020-05-19
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2019
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.