Skip to main content
Till KTH:s startsida

On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.

2024

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2023

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2022

VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )

Course syllabus AG1812 ( Spring 2022 - )No course memo addedCourse analysis: 21 Jun 2022
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Cecilia Håkansson, Linus Hasselström

Cecilia Håkansson

64

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

0 %

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

21 Jun 2022

Last time changed

No changes since first published.

2021

VT 2021-1 ( Startdatum 2021-01-18, Svenska )

Course syllabus AG1812 ( Spring 2020 - Autumn 2021 )Course memo AG1812 Spring 2021-61432Course analysis: 12 Aug 2021
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Cecilia Håkansson

Cecilia Håkansson

69

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

88 % *

FEK-momentet har nu fungerat bra tre år i rad. Inga förändringar av upplägget har gjorts. Samtliga pass var på 2h då det var möjligt att genomföra detta år (fungerade med schemaläggning). Instruktionerna och, betygskriterierna för den individuella uppgiften i MAF har uppdaterats. Hemtentamen har införts för MEK till följd av Corona. Studenternas respons till hemtentamen har varit mycket positiv. Detta då fokusen blivit större på lärande och mindre på utantill kunskap. Baserat på upplägget av kursen, mycket analys, reflektion, och diskussion, faller det sig även naturligt att ha en examination baserat på essayfrågor. Därav planeras att behålla hemtentamen, istället för salstentamen, även efter Corona. All undervisning har skett via Zoom. Studenter och lärare tycker att det fungerat mkt bra. En anledning till att det fungerat bra kan vara att studenterna redan känner varandra. Vilket gör att studenterna rent generellt känt sig bekväma med breakout rooms, presentationer, ställa frågor inför klassen osv. Således upplever lärarna att Zoom inte har påverkat lärandet i någon större utsträckning under denna kursomgång.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

12 Aug 2021

Last time changed

12 Aug 2021

Comments to changes in course data or course analysis after publishing

x

2020

VT 2020-1 ( Startdatum 2020-01-15, Svenska )

Course syllabus AG1812 ( Spring 2020 - Autumn 2021 )Course memo AG1812 Spring 2020-60403Course analysis: 19 May 2020
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Hanna Eggestrand

Cecilia Håkansson

70 *

INL2 (1,5) P, F

TEN2 (2,5) A, B, C, D, E, FX, F

ÖVN2 (1,5) P, F

ÖVN3 (2,0) A, B, C, D, E, FX, F

0.79 % *

Vissa förändringar har gjorts inom ramen för MEK. Redovisningen av grupparbetet har tidigare genomförts i tvärgruppsformat med diskussion, men utformades i år alltså som en mer klassisk presentation följt av opponering. Förändringen gjordes för att ge studenterna möjlighet att träna på att redovisa inför grupp, då detta format på senare tid tycks ha utgått från många andra kurser. Återgången till det klassiska formatet tycks ha varit uppskattat och bedöms ha fungerat väl. Även de texter som analyserades inom ramen för grupparbetet uppdaterades inför årets kursomgång, vilket tycks ha varit lyckat. Även formatet för salstentamen har till viss del uppdaterats. Nytt för i år var dock att tentafrågorna var uppdelade i förhållande till de lärandemål som examinerades, och att en viss andel rätt *per lärandemål* krävdes för godkänt. På tentans del 1 examinerades lärandemål 1-3 och på del 2 högre betyg för lärandemål 2-3 (en essäfråga per lärandemål). Inga stödanteckningar tilläts i år. I linje med förra årets erfarenhet tycktes tentans omfattning mer lagom än längre tillbaka.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

No information inserted

Published first time

19 May 2020

Last time changed

No changes since first published.

2019

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.