Kursinnehåll
Den studerande ska delta i och aktivt medverka till att driva ett agilt spelprojekt, med möjlighet att tillämpa kunskaper inom datorteknik, programvaruutveckling och nätverk.
Kurs-PM VT 2024-60476
Version 1 – 2024-03-01 14:52:40
VT 2024-60476 (Startdatum 2024-03-18, Svenska)
Svenska
CBH/Medicinteknik och hälsosystem
Rubriker markerade med en asterisk ( * ) kommer från kursplan version VT 2024
Den studerande ska delta i och aktivt medverka till att driva ett agilt spelprojekt, med möjlighet att tillämpa kunskaper inom datorteknik, programvaruutveckling och nätverk.
Studenten skall efter genomgången kurs kunna:
Kursen består dels av en praktisk del där man i ett större projektarbete arbetar i grupp enligt en agil projektmetodik med ett programvaruutvecklingsprojekt (PRO1 6hp) och dels av en teoretisk del där man på föreläsningar, seminarier och i arbetsuppgifter jobbar med och lär sig om agil projektmetodik, innovation, arbete i grupp, jämställdhet, mångfald, lika villkor och hållbar utveckling (RED1 3hp). Projektarbetet stöds också med föreläsningar och reflexionsuppgifter och avslutas med en redovisning.
All kurslitteratur kommer att delges via kursens canvassida.
Om du har en funktionsnedsättning kan du få stöd via Funka:
P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Kursen avslutas med en presentationsdag där grupperna presenterar sin slutprodukt.
Godkänt projektarbete (PRO1; 6,0 hp), betygsskalan P/F och godkänd redovisning av teoriavsnitt (RED1; 3,0 hp), betygsskala P/F
Ingen information tillagd
2024-03-18
Svenska