IT och digitala tjänster
Ny student
KTH-konto
Program och licenser
Kontakt
Hitta studieinformation
På KTH:s campus
IT-säkerhet
Lagring och filhantering
Fjärråtkomst och VPN
Driftsinformation
-
Fel i Ladok för studenter4 nov 2024
Personer som använder Apple-produkter och försöker logga in på Ladok för studenter kan komma till en tom sida. Lösningen är då att uppdatera sitt operativsystem. -
Uppdaterat: Zoom inspelning25 sep 2024
Uppdaterat: Funktionen som möjliggör inspelning i molnet stängas av igen för uppdatering. -
Bekräfta identiteten på ditt KTH-konto1 nov 2023
Från och med 10 december 2023 måste alla studenter på KTH med svenskt personnummer ha minst tillitsnivå AL2 på sitt KTH-konto för att kunna logga in i Ladok. -
Egencia byter telefonsystem21 aug 2023
Egencia byter telefonsystem - Nytt telefonnummer, måndag 21 augusti 2023.
Planerat systemunderhåll
-
Uppgraderingar
torsdag 2024-11-21, 16.00 - 17.00
2024-11-21T16:00:00.000+01:00 2024-11-21T17:00:00.000+01:00 Servicefönster (Uppgraderingar) Servicefönster (Uppgraderingar) -
Uppgraderingar
lö 2024-11-23, 08.00 - må 2024-11-25, 09.00
2024-11-23T08:00:00.000+01:00 2024-11-25T09:00:00.000+01:00 Kaltura, KTH-Play (Uppgraderingar) Kaltura, KTH-Play (Uppgraderingar) -
Uppgraderingar
lö 2024-11-30, 08.00 - må 2024-12-02, 09.00
2024-11-30T08:00:00.000+01:00 2024-12-02T09:00:00.000+01:00 Kaltura, KTH-Play (Uppgraderingar) Kaltura, KTH-Play (Uppgraderingar)