När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Tentamen (TEN2) är skriftlig. Lärandemål 1 examineras i delmoment TEN2. Lärandemål 2 examineras i delmoment INL1, ÖVN2 och TEN2. Lärandemål 3 examineras i delmoment TEN2. Lärandemål 4, 5 och 6 examineras i delmoment PRO1 och TEN2.
Betygskriterier
INL1 – För betyg P krävs:
· att man täcker de grundläggande områdena relaterade till den givna uppgiften.
· att man använder litteratur och referenser för att stödja sin beskrivning och diskussion kring den givna uppgiften.
· att man ger inlämningsuppgiften en struktur som gör det lätt att följa och att inlämningsuppgiften har en avslutande sammanfattning och slutsats.
ÖVN2 – För betyg P krävs:
· att man inför övningen har läst angiven litteratur till respektive seminarium och webinarium.
· att man aktivt deltar i övningarna samt tillsammans med andra kursdeltagare diskuterar tilldelad litteratur och i grupp aktivt tillsammans löser de givna uppgifterna.
PRO1 – Delmoment PRO1 (projektarbete) avser mäta en progression hos studenten vad gäller samtliga sex lärandemål och bedöms utifrån hur studenten genomfört den projektuppgift de fått sig tilldelade.
TEN2 - Delmomentet TEN2 (tentamen) avser mäta en progression hos studenten vad gäller samtliga sex lärandemål och bedöms utifrån hur studenten svarar på ett antal frågor givna i en hemtentamen.
Aktivt deltagande i övningar (ÖVN2), 2 hp, P-F
Skriftlig redovisning av inlämningsuppgifter (INL1), 1,5 hp, P-F
Skriftlig och muntlig redovisning av projektarbetet (PRO1), 2,5 hp, A-F
Skriftlig tentamen, 1,5 hp, A-F
Slutbetyg på kursen grundas på en sammanvägning av det betyg studenten uppnått vid projektarbetet och tentamen.