The invited speakers from the industry and university research groups define the content of the course. The content is related to Electrical Machines, Power Electronics, Electric Traction and Hybrid Drive Systems.
FEJ3420 Seminarieserie i elektriska maskiner och effektelektronik 3,0 hp
Information per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan FEJ3420 (VT 2019–)Information för forskarstuderande om när kursen ges
Ges i samband med EJ2420 löpande
Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
When the student has passed the course, the student should be able to relate theoretical knowledge to usefulness for industrial and academic R&D activities within the areas:
· Motor applications: for instance pumps, fans, electrical vehicles, etc.
· Power electronics applications: for instance trains, electrical vehicles, etc.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Rekommenderade förkunskaper
EJ1200 Eleffektsystem
Minst en av:
EJ2201 Elektriska maskiner o drivsystem
EJ2301 Effektelektronik
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- EXA1 - Examination, 3,0 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Less than 8 seminars may be given each semester which means the student may have to attend more than 2 semesters of seminars.
Övriga krav för slutbetyg
- Attendance to 15 seminars
- Presentation of the student’s research activities at one seminar
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.