I varje kursomgång erbjuds studenterna ett begränsat antal ämnet. Varje student arbetar självständigt med hans eller hennes ämne under handledning av en erfaren forskare.
EG2312 Forskningprojekt i elektriska energisystem, del 2 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2019
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInformation per kursomgång
Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan EG2312 (HT 2015–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Syftet med kursen är att utveckla studenternas förmåga att genomföra forskning inom ett område av elektriska energisystem.
För att bli godkänd på kursen ska deltagarna visa att de kan
• utveckla och tillämpa relevanta modeller och beräkningsmetoder på ett måttligt avancerat problem inom ett visst ämnesområde,
• formulera en projektbeskrivning till ett forskningsprojekt inom ett visst ämnesområde.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
EG2311 Forskningsprojekt i elektriska energisystem, del 1
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Studenterna söker själva efter litteratur med stöd av sina handledare.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektarbete 1, 7,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Övriga krav för slutbetyg
Godkänt projektarbete.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.