Kursen ger studenter med ett specialintresse inom robotik, perception och lärande möjlighet att läsa en speciellt utformad projektkurs inom det egna intresseområdet. Såväl kursinnehåll som examination utformas individuellt för varje projekt.
För att kunna påbörja kursen ska studenten först kontakta en lärare kopplad till intresseområdet och därefter kursansvarig. Kursen ges i mån av resurser och kompetens inom det aktuella området.
DD2414 Ingenjörsprojekt i robotik, perception och lärande 15,0 hp
Kursen ger studenten en möjlighet att arbeta i ett projekt som är individuellt utformat.
Information per kursomgång
Välj termin och kursomgång för att se aktuell information och mer om kursen, såsom kursplan, studieperiod och anmälningsinformation.
Information för VT 2025 Start 2025-01-14 programstuderande
- Studielokalisering
KTH Campus
- Varaktighet
- 2025-01-14 - 2025-06-02
- Perioder
- P3 (7,5 hp), P4 (7,5 hp)
- Studietakt
50%
- Anmälningskod
60490
- Undervisningsform
Normal Dagtid
- Undervisningsspråk
Engelska
- Kurs-PM
- Kurs-PM är inte publicerat
- Antal platser
Ingen platsbegränsning
- Målgrupp
- Ingen information tillagd
- Planerade schemamoduler
- [object Object]
- Schema
- Schema är inte publicerat
Kontakt
Kursplan som PDF
Notera: all information från kursplanen visas i tillgängligt format på denna sida.
Kursplan DD2414 (HT 2020–)Innehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Lärandemål
Efter godkänd kurs ska studenten kunna
- välja ett tillvägagångssätt och utarbeta, följa och följa upp en planering för uppgiftens lösande inom givna resursramar
- muntligt och skriftligt redogöra för och försvara en teknisk lösning på ett problem inom robotik, perception och lärande
i syfte att
- kunna delta professionellt i projektarbete i verksamhet inom robotik, perception och lärande.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
Slutförda kurser om minst 12 hp på avancerad nivå inom robotik, perception eller maskininlärning.
Utrustning
Kurslitteratur
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- PRO1 - Projektarbete, 7,5 hp, betygsskala: P, F
- PRO2 - Projektarbete, 7,5 hp, betygsskala: P, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Som ett första steg i kursens projektarbete ska en specifikation tas fram och godkännas av kursansvarig. Specifikationen ska innehålla examinerbara lärandemål för varje student samt en beskrivning av hur examinationen ska genomföras för både dessa och de allmänna målen för detta specifika projekt.
Projektarbetet delas upp i två delar med en halvtidsutvärdering emellan där individuell uppföljning sker.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.
Ytterligare information
Kursrum i Canvas
Ges av
Huvudområde
Utbildningsnivå
Påbyggnad
Övrig information
I denna kurs tillämpas EECS hederskodex, se:
http://www.kth.se/eecs/utbildning/hederskodex.